Wachttijden

 

Hier kunt u zien of er op dit moment een wachttijd bestaat langer dan de toegestane 4 weken tussen aanmelding en eerste afspraak binnen de gbggz bij PPKH. Deze wachttijd kan in bepaalde periodes  afhankelijk zijn van bij welke maatschappij u verzekerd bent.

 

Wij werken deze bladzijde zeer regelmatig bij. Staat uw verzekering onder het onderstaande kopje "Er is nu bij PPKH een wachttijd voor:" neem dan contact op met ons secretariaat (tel: 0455355035). Zij zullen u graag vertellen hoe u (elders) sneller met een behandeltraject binnen de gbggz kunt starten.

 

Er is nu bij PPKH een wachttijd voor : (bijgewerkt 014-11-2022)

 

Voor gb-ggz (basis-ggz) Volwassenzorg heeft PPKH een aanmeldstop voor VGZ-verzekerden (tevens:IZZ, Unive, IZA , UMC, Zeker Natura) en CZ-verzekerden (tevens: OHRA en Nationale Nederlanden). Dit komt door het bereiken van het ons toegekende omzetplafond van 2022. U kunt zich wel melden bij ons zodat we kunnen bespreken of de wachttijd voor u aanvaardbaar is (start waarschijnlijk in de loop van januari 2023) danwel kunnen we u uitleggen hoe u via uw zorgverzekering elders mogelijk sneller van start kunt.

 

Voor alle andere verzekeraars geldt dat u dit jaar nog bij ons kunt starten obv een gbggz-verwijzing. 

 

Voor aanmeldingen Kind & Jeugd-ggz is er momenteel geen wachtlijst.


 

 Wanneer u een eventuele wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zgn. treeknormen).